tisdag 22 januari 2008

Första erbjudandet

Jag fick precis första erbjudandet om anställning. En signifikant milstolpe i jobbsökandet kan man säga.

Under den senaste tiden har jag varit på många intervjuer hos företag, och nu börjar så smått andra-intervjuerna komma då man går vidare och får träffa lite andra personer och mer i detalj diskuterar vad det är tänkt man skall utträtta. Så var det aktuella fallet, och det verkar ju uppenbart gått bra.

Det som är extra glädjande är att företaget och den aktuella rollen har definitivt legat i topp på listan över de ställen jag besökt som jag mest fattat tycke för. Dessutom har det för dem aldrig varit några problem med att jag kan inleda med att göra examensarbetet.

Jag har fortfarande många krokar ute och många företag som sagt sig intresserade efter första intervjun, så även om det är lockande att säga ja till första bästa är det nog säkrast att fullfölja alla möjligheter.

Inga kommentarer: