onsdag 23 januari 2008

Tacka ja så är allt klart?

Som jag skrev igår har nu allt intervjuande lett till ett erbjudande om anställning hos ett intressant företag.

Allt känns rätt och skulle jag besluta nu idag skulle jag definitivt tacka ja och vara hur nöjd som helst (nöjdheten beror också lite på löneförhandlingen och sådant som väntar i och för sig).

Därför känns det nära till hands att slå sig till ro och strunta i att springa på massa intervjuer som jag gjort senaste tiden (senaste i förmiddags var jag iväg till ett nytt företag).

Jag var nära att göra just så i början av jobbsökandet under december efter två intervjuer på samma företag. Inget konkret erbjudande då men det kändes som vi var på rätt spår både med tanke på exjobb så väl som anställning. Tyvärr dök det upp lite omständigheter i efterhand som gjorde att alternativet inte kändes riktigt lika intressant för mig längre, så det var tur att jag fortsatte att söka och fullföljde de kontakter jag tidigare etablerat (bland annat via arbetsmarknadsmässor och liknande).

Min plan är att under våren bestämma mig för vilket företag jag skall välja. Mitt examensarbete börjar först till hösten, så det finns egentligen ingen anledning att stressa på beslutet just nu. Eftersom den erbjudna rollen är så långsiktig (nästan ett fullt år till dess man är fullt tillgänglig till 100% med tanke på exjobbet) är det inte särskilt stor risk att de skulle ändra sig för att det t.ex. dyker upp en annan kandidat.

Så planen är att fortsätta med övriga spår för att tillslut väga dem mot varandra och välja det som känns allra bäst. Men jag måste medge att det är lockande att säga ja direkt bara för att kunna sätta igång och tänka lite runt de uppgifter det är tänkt man skall lösa...

Inga kommentarer: